beszélgetések, publikációk, cikkek
“Az eddigi életem bebizonyította, hogy véletlenek nincsenek. Sokszor érzem azt, hogy ennek a fotónak meg kellett történnie, és egyfajta közvetítőszerepem van a látvány és a néző közt.”
Telek Balázs
“Titokzatos fényhatások, különleges térszeletekben ember figurák, időtlen álom arcok, ismerős tárgyak mégis nyugtalanító csendéletek, mintha az élet csendje süvítene a fényképekről. Megidézett hangulatok, emlékek a közeli múltból, trükkök és öncélú esztétizálás nélkül, íme a lét egyszerű valósága, a fotográfia.”
Benkő Imre
“Minden fényképezőgép egykori leképező eszköz vagy a legmodernebb filmfelvevők is ezen az egyszerű camera obscura elven működnek és az már így is lesz az idők
végezetéig. Az életünk csodás dolgai mind ilyenek, néhány egyszerű, tiszta összetevő és amikor ezek mind egymás mellé kerülnek, akkor pillanthatjuk meg a csodát. A legjobb amit tehetünk ezekkel az egyszerű összetevőkkel hogy figyeljük, tanulmányozzuk és törődünk velük és akkor mindig megjelenik a csoda.”Telek Balázs
“Az oldalon galériájába vezet be minket a fiatal fotográfus, feltárva lelkét, erre csábítva a nézőt is. A képek, fotók vagy leképezések – nehéz meghatározni a munkált – belebújnak a gondolatainkba, meglátjuk benne a saját érzéseinket, felszabadítanak, történetet indítanak el vagy befejezik azt.”
Gajdos Viktória
“Telek Balázs a homeopátia módszerével él: hasonlót a hasonlóval kapcsol össze, itt nem a kontrasztok, hanem az egyezések tartják egyben a kompozíciót. A portré műfaja szükségképpen a magánnyal párosul, itt azonban a kettősségben feloldódik a magány, az ábrázolt személy kilép a polaritásból és kép formájában egybeolvad a másikkal, a pár-képpel. A részletgazdag fekete-fehér és mélykék árnyalatokkal dúsított színes fotók a plasztik képeslapok kacsintós madonnáiból az intimitás magasfokára emelik a többrétegű képet.”
Götz Eszter
“Telek, Kóczán, Demeter, Major – egri tanárképző főiskolásokból verbuválódott
Gulyás Miklós
fotográfiai alkotócsoport bemutatkozó kiállítása volt látható nemrégiben az Egri
Ifjúsági Ház galériájában. Ezek a fotók mintha azt bizonyítanák, létezik az álomvilág,
ha máshol nem, a falon, tétován, gyönyörűen, képek formájában. Az álomvilágot
persze nem valami romantikus értelemben gondolom, inkább értem alatta a vágyat a tökéletességre. Tetszik, hogy ez a kiállítás ilyen.”
“A tanításból én nagyon sokat tanulok, rengeteget merítek. Tud inspiratív lenni azáltal, hogy én megpróbálok inspiratív lenni. Igyekszem kihozni egy emberből azt, ami ő maga. Nagyon izgalmas megtalálni azt, ami csak ő. Megpróbálom észrevenni, és rávezetni, figyelni, visszavetíteni neki. Ennyi, szerintem ez a lényeg. Ezáltal hosszú
Telek Balázs
távon nem ugyanolyanokat hozunk létre, hanem felrúgjuk a szabályokat, a
törvényszerségeket és ez előbb utóbb megújításhoz, felfedezéshez vezet.”
“A Telek Balázs képeit néző ember, ha nem ragad le a formák szépségében, hanem
hagyja, hogy az élmény átjárja, akkor szembesülhet önmaga pozitív tulajdonságaival.
Ez a tisztelettel, az őszinteséggel, a nyitottsággal, a belső mélységgel és magassággal való találkozást jelenti. Az alkotó a képeken keresztül felébreszti a nézőben ezeket a tulajdonságokat. Ez Telek Balázs szellemisége.Jozipovics György
“Normális ember szinte fizikai örömet érez, amikor szájával lassan intonálva, elsuttogja, félhangosan kiejti, vonatablakból kihajolva, belekiabálja a szélbe ezeket a szavakat: lomo, ljubityel, szmena. Ezek hatására hasonlatos mintegy a javasember, a sámán által skandált szöveghez, mind gyorsabb egymásutáni ismételgetése elvezethet a teljes révületig: lomo, ljubityel, szmena, lomo, ljubityel, szmena, lomo, ljubityel, szmena. És így tovább, a végén egyszerre mindenki fortéban: és hiszek a camera obscura mindenek felett valóságában!
Próbáljuk csak ki! És ha bejön, akkor gondolkozzunk tovább együtt: ilyen érzékletes
nevű tárgyakkal csakis jó dolgokat lehet mívelni. Példa erre Kóczán, Demeter, Major, a három-negyed KOMEDA. TE az más, neki az nem elég, hogy egy kultikus tárgyal
szóljon bele a világ dolgainak fecsegésébe, ő nem csak a mit és hogyant találja ki, de a mívelt is. És ez így teljesen rendben lévő dolog.
Mint ahogyan szerintem a TEKODEMA is egy világ csudája. “Kincses Károly
“Többször nyert Pécsi József Fotóművészeti Ösztöndíjat, 30 évesen megkapta a
Balogh Rudolf-díjat, a magyar fotós szakma legnagyobb elismerését is. Mindig
tanított, folyamatosan foglalkozott a fiatalokkal, hol a lyukkameráról adott elő, hol
építészhallgatókat tanított fotózni, hol a Mai Manóban tanította a camera obscurázást.”Libor Anita, Barakonyi Szabolcs